HTML

hello bello

Most itt vagyunk / We are in: Saigon / Budapest

Friss topikok

Címkék

2009.07.10. 13:33 szereenke

Tegnapelott

Meglattam ezt a programot a weben hogy "aerosol arabic".  Ez akar meg jo is lehet, gondoltam, bar a Brittish Council szervezte, na mindegy, multkor is kihagytunk egy street-art fesztivalt mert egesz nap a hutot vartuk ugyhogy erre most mar elmentem.
(A hutovel az volt, hogy az IQ Brothers nevu fuvaros ceg delutan 2 helyett este 9-re hozta, mikozben hatszor felhivtak hogy melyik az indulasi es melyik az erkezesi cim, es allitolag defektet is kaptak... Viszont vegul tenyleg meghoztak, amin kicsit meg is lepodtunk.)

Visszaterve a fujasra, egy modern es teljesen kihalt sporttelep volt a helyszin, aminek kozvetlen szomszedsagban allt a Royal Selangor Golfclub, megadva az alaphangulatot. A totalis csend es ures utak miatt nehez volt idekepzelni a fesztivalt, a taxibol kiszallva azonnal arra gondoltam mekkorat fog rohogni a Vince amikor kiderul hogy valami evekkel ezelotti programot neztem ki magamnak. (Multkor is majdnem felhivtam egy 2004-es aprohirdetest egy forumrol).
Az egesz komplexumot korbevette egy fal amin tizmeteres portrek alltak malaj politikusokrol es mindenhol a logo: Rakan Muda (ez valami ifjusagi szervezet lehet), olyan volt a hangulata mint a regi kezzel festett moziplakatoke.
Vegre megtalatam oket, de kb az egyetlen latogato voltam, es mintha egy TV studioba csoppentem volna, a muvesz az utolso fujasokat vegezte mikozben minden mozdulatat vette egy-ket kamera, mogotte  acsorgott meg nehany fotos es videos. Az egyetlen szorakoztato dolog az volt, hogy a felesege (gondolom) aki vegig ott acsorgott a fal mellett, pont olyan szinekbe volt oltozve mint a fal, es azon gondolkoztam vajon melyik volt elobb a ruha vagy a fujas, es hogy megbeszeltek-e ezt reggel oltozkodes kozben.

 


Aztan odajott hozzam egy nagyon kedves szervezo, bemutatott egy csapat helyi graffitisnek, akik kicsit tavolabb lobogo malaj zaszlokat festettek egy falra. Az egyikuk elmondta, hogy itt az allamtol kapnak penzt hogy fessek le a falat, ekkor beugrottak a kulso falat diszito portrek, rakerdeztem hogy azokat is ok csinaltak-e. Igen, a kormany juttatasaiert cserebe felfestettuk a miniszterek kepet, mondtak. Ok kertek hogy fessetek roluk portret? Ertetlenkedtem tovabb. "Nem, nem kertek, de mi ugy gondoltuk jar nekik egy kis riszpekt, ha mar ok adjak nekunk a penzt". Es varosi grafitiket nem is csinaltok? (lattunk mar nehany kozepesen izgalmasat a varosban) "De, de, azt is neha, foleg regebben, de az a "negativ" oldal, ez meg a "pozitiv", probalunk pozitivak is lenni. Es tudod milyen draga a festek?"
Megrogzott kelet-eurolpaikent rogton tudtam, hogy ez csakis atveres lehet, a kormany megvette kilora a street art-ot, buntetes helyett fizet kicsit a fujkalo gyerekeknek, akik most folyoparti "bombazas" helyett malaj zaszlokat meg minisztereket festenek. Aztan hallva a lelkesedesuket meg tudva hogy tenyleg milyen draga a festek, elszegyeltem magam, lehet hogy ez csak a gonosz magyar logikam? Lehet hogy a kormany itt tenyleg segiteni akar a fiataloknak, hadd szorakozzanak kedvukre azokkal a sprekkel? Megelhetest, talan kesobb majd nyugdijat is biztosit a graffitiseknek?



A kapun kivul taxira (hiaba) varva elbeszelgettem a hasznalt-golflabda arusokkal, egyikuk egy lavorban surolta a labdakat amiket aztan szepen zacskokba kotogettek. Szerzodesuk van a klubbal, ejszaka bemehetnek es osszeszedhetik az elhullott labdakat aztan nappal lesuvickolva ujra eladhatjak itt a fal toveben. Az egyikuk allitolag a bankszektorban dolgozott eddig de mikor kilenc bankot egyesitettek elveszitette az allasat. A labda recycling viszont biztos megelhetes, a golf agazatot nem erinti a valsag es van egy csomo visszajaro ugyfel.
 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hellobello.blog.hu/api/trackback/id/tr981238351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása